Vill du vara med och revolutionera marknaden för begagnad lagerautomation?
Relevator är en digital marknadsplats som gör det enkelt och attraktivt för företag att köpa och sälja begagnad lagerautomation. Genom innovativa tjänster kvalitetssäkrar vi affärer och hjälper våra kunder att optimera sina lager- och logistikflöden.
Nu söker vi en driven Account Manager som vill vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt!
Om rollen
Som Account Manager hos Relevator får du en avgörande roll i att bearbeta lager- och industrikunder i Sverige där målet är att attrahera fler företag att sälja sin lagerautomation via vår plattform. Under de senaste åren har vi byggt upp en solid grund med produkter och återkommande kunder – nu är det dags att skala upp verksamheten!
Vi söker dig som har erfarenhet från försäljning inom lager, logistik eller industri och har en naturlig förmåga att skapa nya kundrelationer. Du kommer att ansvara för att identifiera och bearbeta verksamheter med behov av att avyttra lagerautomation på ett hållbart sätt. Bearbetningsområdet är fokuserat på Sverige men inkluderar även Norden.
I ditt dagliga arbete kommer du boka och genomföra kundbesök, sprida kännedomen om våra tjänster samt stänga affärer med nya objekt att sälja eller förmedla via Relevator.
Du kommer arbeta tätt med våra övriga säljare samt affärsutvecklare för att utveckla och förbättra försäljnings- och marknadsstrategier.
Dina ansvarsområden
- Bearbeta lager- och industrikunder i Sverige
- Attrahera företag att sälja sin lagerautomation via Relevator
- Skapa och underhålla relationer med kunder och partners
- Planera och genomföra kundbesök och säljmöten
- Stödja leveransprojekt för att säkerställa smidiga affärer mellan säljare och köpare
- Bidra till marknadsstrategier och framtagning av marknadsmaterial
Du rapporterar direkt till vår VD, Niklas Nygren.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du är en resultatinriktad person med hög servicekänsla och högt kundfokus. Du har en bakgrund inom försäljning med erfarenhet från en verksamhet som bearbetat kunder inom lager, logistik eller industri.
Vi tror även att du trivs i ett högt tempo och uppskattar variation i arbetsuppgifter. Eftersom vi är en snabbväxande och mindre organisation är det viktigt att du har en prestigelös inställning och är beredd att hugga i där det behövs. Du har förmågan att anpassa dig efter förändringar och ser möjligheter i en dynamisk arbetsmiljö.
Vi ser gärna att du har:
- Minst 5 års erfarenhet av försäljning inom lager, logistik eller industri
- Dokumenterad erfarenhet av att bygga och utveckla kundrelationer
- Serviceinriktad och proaktiv inställning
- Flytande svenska samt bra kunskaper i engelska
- B-körkort
Vad vi erbjuder:
- En nyckelroll i ett snabbväxande företag
- Möjligheten att lära känna en snabbt växande framtidsbransch
- Ett stöttande och engagerat team
- Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet att resa